Organisatie spreekuur en visites

Organisatie spreekuur

Om het spreekuur te kunnen organiseren, zal de assistente vragen naar de klacht(en) en de reden van uw contact. Zij is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw klachten.

In sommige gevallen kan zij u (telefonisch) al een advies geven dat voldoende is om uw klachten te kunnen verhelpen.

Spreekuur op afspraak
Het spreekuur wordt iedere werkdag gehouden. Voor het spreekuur moet u altijd vooraf een afspraak maken. Om de dag goed te kunnen organiseren, vragen wij u voor het maken van een afspraak te bellen tussen 8.00 – 10.00 uur.

Telefonisch spreekuur
Wilt u één van de huisartsen spreken voor kort advies of uitslagen van onderzoeken, dan kunt u dit tussen 8.00 en 10.00 uur bij de assistente aanvragen. U wordt dan (meestal) dezelfde dag teruggebeld door uw huisarts.

Visite
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent.

De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een visite afgelegd wordt. De visite is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben of kunnen regelen om naar het gewone spreekuur te komen. Daarbij kan een visite ook van tijdelijke aard zijn.

Meer tijd
Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef dit aan bij het maken van de afspraak, wij kunnen er rekening mee houden in onze agenda.

Voor de volledigheid willen wij aangeven dat de assistente (net als de huisarts) verplicht is om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.